AK Nygart har succes på de sociale medier

AK Nygart er efterhånden velkendt blandt danskerne som ét af Danmarks mest velrenommerede privathospitaler inden for kosmetisk kirurgi. Tilbage i 2008 fik AK Nygart en del opmærksomhed i forbindelse med sine udfordrende busreklamer, der med bare bryster skabte furore og blev anset for at være kontroversielle. Siden da har privathospitalet flyttet fokus lidt og satser stort på online markedsføring, herunder såkaldt content marketing på sociale medier såsom Facebook, Instagram og Youtube.

AK Nygart på Youtube

Youtube er verdens største videoplatform, og millioner af brugere benytter hver dag platformen som informations- og underholdningsmedie. Det giver således god mening, at AK Nygart bruger tid og energi på at have en aktiv tilstedeværelse på sin egen dedikerede Youtube-kanal. Kanalen er propfuld af velproducerede videoer, og AK Nygart producerer og udgiver løbende nye. Nogle af de mest sete videoer er serier, der følger kendte mennesker såsom Fie Laursen og Cecilie Diegemose igennem deres forløb hos AK Nygart. Det er content marketing på højt plan, der skaber engagement hos brugerne og giver anledning til kommentarer og nysgerrighed omkring de operationer og behandlinger, som AK Nygart tilbyder.

AK Nygart på Facebook og Instagram

Facebook er til stadighed et utroligt vigtig medie til content marketing og Instagrams popularitet har været stigende de seneste år. AK Nygart forstår at anvende begge platformes unikke karakteristika. På Instagram, som i høj grad er et visuelt medium, er billeder i højsædet. AK Nygart poster med høj frekvens autentiske billeder fra livet på klinikkerne i København, Århus og Lyngby samt før- og efterbilleder af patienter, der har fået en behandling eller operation hos AK Nygart. Særligt sidstnævnte skaber interaktioner med følgerne og øget interesse for behandlingerne. På Facebook er billeder også en vigtig del af kommunikationen i samspil med posts om konkurrencer og tilbud på AK Nygarts operationer samt links til spændende artikler og presseomtale af privathospitalet.

AK Nygart er med på hele paletten af nye medier

Sociale medier er ikke det eneste sted, hvor AK Nygart er fremme i skoene. Privathospitalets læger medvirker med jævne mellemrum i dokumentarserier på TV. Seneste skud på stammen er Kanal 4s ‘Plastikkongerne’, hvor bl.a. plastikkirurg Marie Louise von Sperling medvirker som ekspert i ansigtsløftninger. AK Nygart var også de første med en podcast om kosmetisk kirurgi, nemlig podcasten “Skønhedsguiden”, der udkom første gang i januar 2019. Der lå mange tanker bag tilblivelsen af podcasten, og AK Nygarts marketingkoordinator har skrevet en spændende artikel om tilblivelsesprocessen og AK Nygarts erfaringer med “Skønhedsguiden” på K-Forum.