Vil du skifte bank, men er bange for alt besværet?

Mange tror, helt fejlagtigt, at der ligger en masse administrativt arbejde fra en selv, hvis man ønsker at skifte bank. Derfor findes der også masser af loyale kunder i bankerne, som muligvis kunne blive langt mere tilfreds ved at blive kunde i en ny bank. Det skal bestemt ikke lyde som om, det er alle kunder i bankerne rundt omkring overvejer at blive kunde et andet sted, for forhåbentligt er de fleste bankkunder tilfredse med den service, de får i deres bank.

I dette indlæg, vil jeg forsøge at komme ind på, hvor nemt det er at blive kunde i en anden bank, hvis man går rundt med tanker om at skifte bank, for faktisk gør ens nye pengeinstitut eller bank langt det meste af arbejdet, og kun i sjældne tilfælde, vil det være nødvendigt for kunden at tage kontakt til den gamle bank. Det betyder med andre ord, at det eneste, man behøver at foretage sig, er at tage kontakt til den bank, man ønsker skal tage sig af ens økonomi.

Når man tager beslutningen om at skifte bank, har man sikkert undersøgt nogle forskellige banker og fundet ud af, hvad de overordnet, hver især tilbyder sine kunder, hvorefter man har bestilt et møde hos en eller flere af de mest interessante banker. Dermed kan man hurtigt beslutte sig for, hvilken bank, der passer bedst til en. Et kort møde kan hurtigt give et godt indblik af den pågældende bank, og så er det op til en selv at beslutte, om man vil være kunde der eller ej.

Ens nye pengeinstitut, som man har valgt at skifte bank til, vil derefter tage sig af alt det frygtede administrative arbejde. Både sådan noget som at kontakte den gamle bank, ordne alt det med betalingsservice og så videre, vil den nye bank tage sig af.