Sjove reklamepåfund gør, virksomheden bliver husket bedre

Jeg har lige set en interessant artikel på nettet om alternative reklamekampagner. Jeg interesserer mig ret meget for reklamer og kommunikation, så jeg synes, det var sjovt at se, hvilke underlige ideer, man havde fået.

Nogle af de bedre, synes jeg var for et slankemiddel, hvor man havde fået det til at se ud som om, en mand var faldet ned i en rist på vejen. Overdrivelse fremmer jo forståelsen, og det gælder især i reklamebranchen. En anden kampagne gik ud på, man havde sat et billede op ud over en tunnel, så det lignede en mund, der gabte over bilerne. Selvfølgelig var reklamen for all you can eat, og med dens størrelse, har de i hvert fald været sikre på at de blev set af rigtig mange mennesker.

Jeg tror, det er forskelligt, om folk lader sig påvirke af reklamer eller ej. For mange virksomheder har genkendelse en næsten lige så stor værdi som et egentlig salg, og tit hænger de to ting jo også sammen, så en god reklame, som ens potentielle kunder kan huske, er en rigtig god idé, og med en lidt mere alternativ form for markedsføring, er man sikker på, man bliver husket.